Presa - Comunicate de presa

 

MAXON CINEMA 4D versiunea R13
este acum disponibila

 

Noua generatie simplifica animatia, adauga capabilitati stereoscopice si randare fizica realista


Maxon a anuntat lansarea CINEMA 4D R13, noua generatie a programului lider in industria de animatie 3D, efecte vizuale si randare profesionala. Noile functii pentru personaje, capacitatile pentru realizarea imaginilor stereografice, randare realista si functiile avansate de lucru in echipa, Cinema 4D R13 se bazeaza pe experienta de 25 de ani in care compania a oferit continut digital in intreaga lume pentru o gama mare de industrii.
Clientii ce detin un contract MAXON Service Agreement (MSA) valabil in 2 septembrie vor primi automat upgrade-ul la noua versiune. Clientii care nu detin un astfel de contract de service pot achizitiona acest upgrade de la distribuitorii autorizati Maxon.


Versiunea R13 este un upgrade deosebit. Lucram cu Cinema 4D de peste 10 ani si aceste este un urias pas inainte. Noul algoritm de randare permite realizarea unor imagini de o calitate deosebita, iar noile functii pentru personaje salveaza ore bune din timpul pretios de productie” precizeaza Raffael Leb, CEO al studiourilor Cybertime din Vienna. „Insa, ce n-e placut cel mai mult au fost numeroasele imbunatatiri aduse fluxului de lucru care fac lucrul cu Cinema 4D R13 mult mai placut. Te intrebi cum ai putut trai pana acum fara ele” a mai spus Leb ale carui studiouri servesc clienti importanti precum Ford, Diners Club si M&Ms.

Principalele noutati aduse de CINEMA 4D Release 13

MAXON ofera patru versiuni de CINEMA 4D, fiecare acoperind nevoile artistilor 3D din diferite industrii creative. De aceea, facilitatile descrise in continuare pot sa nu exste in fiecare configuratie.

Noul motor imbunatatit de randare

Artistii din domeniul digital se straduiesc permanent sa realizeze imagini de calitate cat mai inalta. Aceasta noua versiune a Cinema 4D ofera utilizatorilor o serie de functii ce ii ajuta sa creasca gradul de realism al imaginilor lor:

  • Randare fizica cu mare acuratete: crearea imaginilor fotorealiste este acum mai usoara ca in trecut cu noul motor de randare fizica. Bazat pe proprietatile reale ale camerelor foto/video, acest modul suplimentar de radare calculeaza cu acuratete estomparea datorata miscarii 3D (motion blur), profunzimea imaginii si distorsiunea obiectivului in functie de distanta focala, diafragma si timpul de expunere al camerei.
  • Reprezentarea eficienta a dispersiei luminii prin materialele translucide. Acum utilizatorii pot crea acest tip de materiale (precum ceara, lapte, piele) folosind noul material inclus atat in noul modul de randare fizica, cat si in modlulul traditional de randare al Cinema 4D.
  • Reutilizarea informatiilor de la randare pentru multiple efecte: Acum se salveaza mult timp de randare prin refolosirea informatiei pentru realizarea efectelor specifice imaginilor randate (estomaparea datorata miscarii, adancimea de camp, umbre fotorealiste, reumbrirea datorata luminii difuze a ambientului, estomparea reflexiilor etc.), toate putand fi controlate unitar.
  • Noi filtre anti-aliasing: Noii algoritmi de anti-aliasing „Mitchell si Gauss” ofera acum o calitate superioara a imaginii.

Imagini stereoscopice

Noile capacitati stereoscopice sunt suportate in intreg modul de lucru al C4D R13 pentru generarea de continut 3D pentru o larga varietate de medii:

  • Conversia stereoscopica a camerei: Ofera utilizatorilor posibilitatea conversiei usoare a oricarei camere din C4D in camera stereo de tip paralel, pe ax, in afara axului sau stereoscopic radial.
  • Mod de lucru stereoscopic si previzualizara: Imaginile stereoscopce pot fi previzualizate direct in viewport, in editorul 3D, in diferite moduri: anaglif, interpolat, alternat sau alaturat simultan.
  • Optiuni de randare stereoscopica: Clientii pot foarte simplu sa randeze direct imagini stereo (compuse deja), sau pot sa randeze imagini separate pentru crearea unei experiente 3D adevarate.
  • Suport stereo pentru previzualizare: Utilizatorii pot sa vada stereoscopic imaginile animate sa ajusteze efectul de paralax si sa exporte rezultatul ca imagini stereo (compuse) sau ca imagini stereo individuale.

 

 

 

Functii mult mai puternice pentru animarea personajelor

Noua suita de functii pentru animatia personajelor simplifica procesul de realizare a unei scene, eliminand problemele tehnice si permitand artistilor sa animeze rapid personaje de orice fel:

  • Un nou personaj prototip: Include un prototip ce simplifica procesul de creare a unui model si aplicarea lui asupra unui personaj. Directorii tehnici au posibilitatea setarii unui model prototip ce poate fi apoi usor aplicat oricarui personaj.
  • Un nou system CMotion: permite utilizatorilor sa-si creeze propria secventa de miscare sau sa o aplice unui sistem de miscare parametric pe baza unei miscari ciclice. Ei pot face ca personajele sa se deplaseze de-a lungul unei curbe spline mapata pe un teren, sau pot aplica miscarea pas cu pas manual. Miscarea se poate aplica unui personaj sau oricarui obiect din cadrul unei scene.
  • Un nou sistem anatomic pentru muschi: CINEMA 4D R13 permite acum utilizatorilor sa creeze forme proprii de muschi si sa le ataseze prin multiple puncte pe un model. Modulul include si algoritmi pentru deformarea pielii.
  • Un nou modul pentru coliziuni: Deformarea suprafetelor pe baza unui algoritm real de coliziune permite personajelor sa interactioneze intuitiv cu mediul inconjurator.

Numeroase imbunatatiri in procesul de lucru, modelare si animatie

CINEMA 4D R13 a fost regandit pentru o utilizare mai usoara. Cu un sistem de navigare mai simplu si mai intuitiv si cu o serie de interfete imbunatatite, utilizatorii pot executa actiunile curente mult mai eficient:

  • Stistem de navigare in scena regandit: noul mod de navigare in scena aseaza punctele de interes pentru rotatie si miscare a camerei acolo unde utilizatorul face clic pentru inceperea navigarii. Asta asigura fluiditatea si consistenta miscarii camerei, indiferent fata de punctul de interes, permitand rotirea in jurul oricarei parti a scenei sau modelului.
  • Taste “lipicioase”: Permit utilizatorului sa activeze rapid o comanda folosind o scurtatura, dupa care sistemul revine automat la functia anterior activata.
  • Noua interfata de editate a curbelor spline: Editarea de curbe spline poate fi acum facuta intr-o interfata separata cu o mai mare precizie.
  • Indicatorul de locatie: Acum obiectele selectate invizibile in carul vederii actuale sunt semnalizate in vederea curenta.
  • Manevrarea suprafetelor: Programul ofera optiuni flexibile cu noul mod Infinite Axis ce permite utilizatorului inceperea modificarii din orice punct si foarte usoara prindere a suprafetelor adiacente. De asemenea rotatia a fost imbunatatita. Axa de rotatie poate fi optional vizibila pentru afisarea miscarii spatiale.
  • Imbunatatiri ale animatiei: Pe baza cerintelor utilizatorilor s-au realizata o serie de imbunatatiri pentru cresterea eficientei incluzand prinderea, manipularea mai buna a curbelor, marcatorii etc.

Eficienta in utilizare

  • Obiectr XRef (referinta externa) imbunatatit: Noile obiecte XRef pot fi texturate , animate si incluse in expresii sau simulari in fisierul master, crescand simtitor eficienta lucrului in echipa.
  • Imbunatatirea integrarii cu limbajele de scripting C.O.F.F.E.E. si Python: Utilizatorii au la dispozitie o integrare mai buna a limbajelor C.O.F.F.E.E. si Python, oferind programatorilor si dezvoltatorilor o solutie adaptabila pentru o gama larga de programe.
  • Imbunatatire lucrului cu alte formate: acum randarile multi-pass pot fi scoase ca fisiere OpenEXR cu mai multe canale. Formatele FBX si COLLADA au fost imbunatatite facilitand o mai buna interoperabilitate cu alte pachete software.
  • Schimbul de date cu Adobe After Effects: Ofera utilizatorului suport pentru introducerea obiectului de tip scena, a exportului de marcaje de animatie si a suportului pentru 29,97 fps.

 

Cerinte sistem

Cerintele recomandate includ un sistem de operare Windows XP, Vista sau 7 ruland pe o platforma Intel sau AMD CPU cu suport SSE2, sau Mac OS X 10.5.8 sau mai recent, ruland pe o platforma Intel sau Mac, 1024 MB RAM si unitate optica DVD ROM. Instalarea standard de pe DVD ocupa aproximativ 2.5 GB din spatiul pe hard disc.

 

Descarca versiunea DEMO

http://www.maxon.net/en/downloads/demo-version.html?PHPSESSID=25n5h71ps1nkavneu9pqktgb42
     
 

Studii de caz ARHITECTURA

Cateva dintre proiectele notabile realizate cu Allplan.
 

Studii de caz INGINERIE

Cateva dintre proiectele notabile realizate cu Allplan.
 

Tutoriale video - Allplan

Invatati rapid si simplu Allplan urmarind tutorialele video
 
 
© 2017 Nemetschek Romania Sales & Support SRL